dinsdag 23 september 2014

Godijn Publishing

Een verhaal over dove kinderen stuurde ik naar de schrijfwedstrijd van de uitgever Godijn Publishing in Hoorn, zie Godijnpublishing. De wedstrijd organiseerde Elly Godijn samen met doventolk Ellis Bell, zie foto hieronder. Het thema was Het gebaar, dat mijn leven veranderde. In het verhaal moest een doof persoon voorkomen en gebaren. Voorwaarde was verder dat het verhaal minimaal 2000 woorden moest bevatten. Hieraan voldeed ik niet, want mijn verhaal heeft maar 1000 woorden. Toch zond ik het in omdat het goed bij het thema paste. De jury vond het te mooi om niet te vermelden. Naast de 25 verhalen, die in een bundel worden opgenomen, wordt mijn verhaal daar als 26e aan toegevoegd, als aanmoedigingsprijs. Nog een voorwaarde is dat het verhaal niet elders gepubliceerd mag worden. Ik kan het hier dus nog niet vermelden. Op 22 november worden de drie prijswinnaars bekend gemaakt. Zij krijgen de bundel cadeau, de rest kan hem kopen. Een euro daarvan gaat naar de Federatie van ouders van dove kinderen.




Geen opmerkingen: