vrijdag 28 september 2007

Wij-gevoel

Motorrijders groeten elkaar. Sinds ik een paar maanden geleden mijn motorrijbewijs heb gehaald doe ik er vrolijk aan mee. Leuk hoor, ik waan me lid van een grote familie en koester het Wij-gevoel.

Er is echter een categorie motorrijders die daar zelden aan meedoet. Dat zijn de buikschuivers. Jongens in strakke leren pakken op zware motoren. Waarom dat is weet ik niet. Misschien omdat ze geen oog hebben voor een bescheiden Honda 650cc-rijder zoals ik? Gisteren zag ik er weer een op de ring. Ik stak mijn hand op, maar geen reactie. Kapsoneslijer, dacht ik. Later realiseerde ik me de werkelijke reden. Ik zat achter het stuur van een auto.

Deze column is geplaatst in de rubriek Ik@nrc.nl. Lezers van de NRC kunnen een column insturen van maximaal 120 tekens. Elke dag wordt er een gekozen, die in de krant zelf en ook op de website wordt gepublicieerd. Op de website kunnen lezers ook reageren op de column. Zie ook: http://weblogs.nrc.nl/weblog/ik/2007/09/27/wij-gevoel/

Geen opmerkingen: