donderdag 23 augustus 2007

Jongleren met woorden

jong was ik,
maar toch niet meer zo piepjong
veertien en al een keer verlaten,
dat de tijd heelt alle wonden
een leugen is,
heb ik toen van hem
al moeten leren

Dit gedicht heeft een eervolle vermelding gekregen in de schrijfwedstrijd Breda Literair, georganiseerd door Stichting Gedicht Geopend en Bibliotheek Breda. Jaarlijks is er een ander thema. Het thema van 2007 is Jongleren met woorden. De tekst mocht maximaal 500 woorden lang zijn en moest beginnen met het woord 'jong' en eindigen met 'leren'. De vorm was vrij. Ik koos voor een 160-'er. Dit is een gedicht van exact 160 tekens, het maximale aantal tekens wat in een sms-bericht past. Zie ook blog met Precies 160. Zjors leest het gedicht namens mij voor op de Literaire middag op zaterdag 25 augustus. Zelf kon ik helaas niet aanwezig zijn. Zie ook: www.bredaliterair.nl en www.uitinbrabant.nl:80/uib/breda/site/nieuws/detail/A_33111438.html

1 opmerking:

Els zei

Wat betreft Debutto: ik ben ook één van de gedupeerden. Was druk bezig met ontwerp omslag en hoorde niets meer. Via via kwam ik er achter dat Kees een burn-out heeft. Zo heb je dus een contract en zo heb je niets!